Categoría Webinar
Junio
07Jun.9:00 AM10:30 AMExplorando YouTube: cómo optimizar tus canales corporativos

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La eclosión de nuevas redes sociales y nuevas plataformas ha llevado a que, con frecuencia, YouTube sea una de las menos “mimadas” en los departamentos de Comunicación. Así,
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La eclosión de nuevas redes sociales y nuevas plataformas ha llevado a que, con frecuencia, YouTube sea una de las menos “mimadas” en los departamentos de Comunicación. Así, muchos canales oficiales, no solo no están bien posicionados, sino que se han convertido en un repositorio de vídeos, a veces con poco sentido, que los usuarios no consumirían voluntariamente. En otras ocasiones, su look & feel y sus contenidos no conectan con el público de la plataforma.
Pero ¿sabías que YouTube alcanza a más de 31 millones de usuarios mensuales en España, lo que supone el 82% de la población total? YouTube es, además, el segundo buscador del mundo y el primero para los menores de 30 años. Sus vídeos aparecen destacados en Google, por lo que se ven antes que las propias webs de las organizaciones o de las marcas. Además, el 55% de los consumidores afirmaron utilizar YouTube para informarse sobre sus productos antes de comprarlo.
Todos estos datos nos han llevado a plantear este nuevo taller en Aula Dircom “Explorando YouTube: cómo optimizar tus canales corporativos” en el que descubrirás todas las posibilidades que ofrece esta plataforma a tu organización o a tu marca.
08Jun.10:00 AM11:00 AMThe great waste: successful innovation pilots that are not adopted

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Esta iniciativa está enmarcada en el proyecto europeo Procure4Health, una red de 33 organizaciones sanitarias y dinamizadores que impulsa la compra de innovación. Hemos creado un grupo abierto
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Esta iniciativa está enmarcada en el proyecto europeo Procure4Health, una red de 33 organizaciones sanitarias y dinamizadores que impulsa la compra de innovación. Hemos creado un grupo abierto de trabajo en Impactful innovation, con el objetivo de aumentar la adopción de soluciones de éxito.
El gran desperdicio: la innovación sin impacto.
¿No te parece absurdo que la innovación exitosa no sea finalmente adoptada?
Abusamos del tiempo, dinero y, sobre todo, la ilusión de los protagonistas para nada.
ES FRUSTRANTE.
ES UN DESPERDICIO..
DEBEMOS HACERLO MEJOR.
Desde Ticbiomed queremos impulsar soluciones a este reto que solo puede resolverse conjuntamente por los miembros del ecosistema de innovación.
El 8 de junio presentaremos propuestas de acción para conseguir que la innovación que funciona tenga más impacto.
14Jun.All DayDeveloping a Patient Centric Product Strategy from Patient Ecosystem Insights

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To identify strategic drivers with the highest impact for a pharmaceutical product, companies should develop a more holistic approach to patient centricity and move beyond a focus on
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To identify strategic drivers with the highest impact for a pharmaceutical product, companies should develop a more holistic approach to patient centricity and move beyond a focus on patient engagement only. This is because patient care has become increasingly complex. This requires insights from the patient’s total ecosystem and requires cross-functional collaboration involving clinical development, medical, access, commercial and infield functions.
In this E-Seminar, Edouard Demeire will discuss insight generating tools & techniques that allow you to truly understand the full patient ecosystem, and how to use these insights to develop high quality key drivers for a pharmaceutical.
Each topic will first be covered conceptually, then illustrated with an example and, finally, participants will work on an individual exercise to sharpen their implementation skills

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The goal of health policies is to optimise the overall health of the population within the limits of the available resources. Health gains are often expressed in Quality
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The goal of health policies is to optimise the overall health of the population within the limits of the available resources. Health gains are often expressed in Quality Adjusted Life Years (QALYs). But several questions arise:
- What is the most up-to-date approach to measuring QALYs?
- What is the value of gaining a QALY?
- How much are societies willing to pay for a QALY and what is this based upon?
- And finally: are there no other ways to better express and calculate the value of health gains?
Learn from Prof. Lieven Annemans, well known for his broad HECON/HTA expertise and excellent presentation skills, about:
✓ The state of the art for measuring QALYs ✓ The value of a QALY ✓ Measuring health gains: beyond the QALY |
29Jun.4:00 PM5:00 PMRealise global scale for your digital health solution

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Break down barriers to access and create a blueprint for commercialisation at scale With a decade of experimentation and heavy investment, the pressure is mounting
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Break down barriers to access and create a blueprint for commercialisation at scale
With a decade of experimentation and heavy investment, the pressure is mounting for pharma to go big in digital health or retreat to its comfort zone in medicine. It’s obvious that pharma is ‘all in’ in digital health, but with high stakes, continued regulatory uncertainty, market access ambiguity, and commercial unknowns, scaling these solutions is imperative for pharma to stay in sync with the digital evolution of healthcare.
Scale requires local, national, and international collaboration, dedicated resource, IT skillsets typically outside of pharma’s remit, and an amplified patient and HCP voice (i.e., a brand-new customer engagement plan) to guarantee buy-in and adherence en masse.
This free Reuters Events webinar will bring together commercial and access leaders from pharma’s digital health organisations to break down barriers in digital health commercialisation and build the blueprint for scaling solutions effectively.
Join to discuss how you can:
• Develop a blueprint for scaling digital health pilots, to effectively demonstrate ROI and drive data/insights back into your commercial strategy
• Achieve large-scale, cross-regional patient and HCP engagement, to ensure multiple referral pathways and wide-spread buy-in
• Co-create the criteria and framework required with policymakers and payers, to bring digital health solutions to larger patient populations
• Embed interoperability as a key component of your commercial strategy, to resolve infrastructural issues plaguing the digital health value chain and scale-up bottlenecks